سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، پرستش است . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

تمرینات تپه‌ای

منبع: سایت تبیان (وب‌سایت بارسلونا، نیوکاسل، منچستریونایتد، رئال مادرید و بایرن مونیخ)

××در فوتبال حرفه‌ای امروز، تعصب، تلاش و خستگی‌ناپذیری همچنان با وجود پیشرفت علمی، حرف نخست را می‌زنند.
با مراجعه به پایگاه اینترنتی 5 باشگاه بزرگ و معتبر جهان مشخص شد که در فصل نقل و انتقالات و پس از اتمام قانونی تعطیلات بازیکنان باشگاه‌های معتبر، به‌شرح ذیل تمرینات تپه‌ای را در رأس کار خود قرار می‌دهند:

××دیک ادووکات مربی نسبتا موفق هلند که در نوع خود صاحب کتاب، سبک و مدرک معتبر فیفاست ادعا می‌کند، تمام مربیگری و هویت فوتبال حرفه‌ای‌اش در تمرینات تپه‌ای خلاصه می‌گردد.
او اعتقاد دارد آمادگی جسمانی مردانش مدیون تمرینات فشرده و منظم او در تپه‌هاست نه در زمین فوتبال.
ادووکات می‌گوید: این کار به علم روز دنیا نیاز شدید دارد و اگر حساب نشده باشد اثر کاملاً منفی خواهد داشت.
از طرفی تمرینات تپه‌ای از دید کارشناسان فوتبال ترکیه‌ 36% در پیشبرد فوتبال این کشور تاثیر داشته‌اند.

××تنها 5 دقیقه دویدن آرام در شیب یک تپه در هوای آزاد و پاک، البته پس از گرم شدن بدن، یعنی به کار افتادن کارخانه تولید انرژی سلول‌ها، می‌تواند به اندازه 3 ساعت تمرین با توپ، مثمرثمر باشد.

××از دید فرانک ریکارد، تمرینات تپه‌ای اساس بدن ‌سازی مردان بارسلوناست و هر بازیکنی که در هفته دوم از تمرینات تپه ‌ای شانه خالی کند با جریمه سنگین مالی مواجه خواهد شد.
وب سایت بارسلونا حتی تیتر یک خود را به تمرینات تپه‌ای و گزارش لحظه ‌به ‌لحظه آن اختصاص می‌دهد.


برای مطالعه کامل این مقاله بسیارمفید برروی ادامه مطلب کلیک نمایید.

 نوشته شده توسط سرمربی در شنبه 86/9/24 و ساعت 7:54 عصر | نظرات دیگران()

لگد عقرب (تصویری)


این حرکت رنه هیگوئیتا دروازه بان جسور و پرحاشیه تیم ملی کلمبیا در دیدار دوستانه برابر آرژانتین است که با وجود گذشت سالها هنوز در اذهان باقی مانده است. آن بازی با تساوی 1 – 1 انجامید و هیگوئیتا در دقایق پایانی در برابر دیدگان میلیونها بیننده ی تلویزیونی این چنین توپ را دفع کرد. این حرکت هیگوئیتا بعد ها به «لگد عقرب» مشهور شد.
هیگوئیتا در خروج از دروازه ، گلزنی و دریبل زدن مهاجمان تبحر خاصی داشت . او تنها یک بار در جام جهانی 1990 مقهور روژه میلا کاپیتان کامرون شد که توپ او را گرفت و دروازه اش را باز کرد!
منبع:تبیان


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 86/9/21 و ساعت 11:37 صبح | نظرات دیگران()

مصرف مواد غذائی به هنگام مسابقه

برنامه غذایی شما باید با نوع تمرین و مسابقه تان مطابقت داشته باشد. بعضی مسابقات در شب ؛ برخی در عصر و تعدادی در صبح برگزار می شود. در هر حال باید برنامه غذائی خود را طوری تنظیم کنید که حداقل چهار ساعت قبل از مسابقه غذای خود را خورده باشید. حتی الامکان از خوردن غذاهای خیلی چرب قبل از مسابقه خودداری کنید. قبل از مسابقه باید به اندازه کافی غذا حاوی نمک و مواد قندی باشد.                                 اگر مسابقه هنگام عصر برگزار می شود باید صبحانه کامل ؛ نهار سبک و شام متوسط صرف کنید. اگر مسابقه پیش از ظهر است ؛ صبحانه سبک ؛ نهار کامل و شام متوسط باشد. نوشیدن آب میوه بعد از مسابقه مفید است و باعث رفع خستگی می شود. صرف مواد قندی بعد از مسابقه باعث ترمیم مواد قندی از دست رفته خواهدشد. معمولا بعد از مسابقه بازیکن اشتها به غذا ندارد و مدتی طول می کشد تا بدن به حالت عادی باز گردد و اشتها به وجود آید. استراحت و رفع فشارهای روحی بعد از مسابقه باعث می شود که شخص زودتر به حالت عادی بازگردد. معمولا بعد از چند ساعت بازیکن کاملا به اشتها می آید. در این هنگام خوردن غذاهای متنوع در حد معمول بسیار مفید است. (نوشته امید زرین)


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 86/9/21 و ساعت 11:24 صبح | نظرات دیگران()


           



اصول اولیه آمادگی در فوتبال
هر مربی برای سازماندهی یک تیم فوتبال و تمرین باید 4 رکن اساسی را در نظر بگیرد به شکلی که هر یک از تمرینات و گردهمایی در تیم در راستای تقویت یکی از ارکان چهارگانه باشد.

این چهار رکن عبارتند از
1. تکنیک
2. تاکتیک
3. آمادگی جسمانی
4. آمادگی روانی

هر یک از ارکان فوق دارای تعریف مشخصی می باشند که به قرار ذیل هستند

تکنیک : عبارت است انجام حرکاات انفرادی صحیح با توپ و بدون توپ.
توسعه تکنیک تابع مراحل زیر است:
1. مرحله فراگیری
2. مرحله پیشرفت
3. مرحله تسلط یا مهارت (انجام تکنیک در شرایط مسابقه)
4. مرحله استادی

تاکتیک: تاکتیک عبارت است از انجام برنامه های دستجمعی در سه زمان
• حمله یا زمان مالکیت توپ
• دفاع یا هنگام مالکیت حریف بر توپ
• تغییر وضعیت یا انتقال

افزودن تغییر وضعیت به زمانهای بازی در فوتبال بر مینای تئوری لوئیس ونگال مربی بزرگ هلندی در فوتبال صورت گرفته است. بر مبنای این تئوری انتقال یا تغییر وضعیت در فوتبال خود به دو قسمت تقسیم می شود
• تغییر وضعیت از دفاع به حمله
• تغییر وضعیت از حمله به دفاع
بر مبنای این نظریه زمان انتقال در فوتبال مدرن مهمترین بخش و تعیین کننده ترین زمان بازی است و کیفیت دو زمان دیگر یعنی دفاع و حمله تابع کیفیت و نحوه زمان انتقال است.

هنگامی که راجع به تاکتیک صحبت می شود در مورد برنامه های گروهی یا تیمی در یکی از سه زمان مذکور در بازی فوتبال صحبت می شود.
آمادگی جسمانی: یکی از ارکان اساسی در فوتبال آمادگی جسمانی است. اهمیت این رکن در فوتبال بگونه ای است که عدم حضور آن می تواند تمامی ارکان دیگر در این ورزش را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع این رکن مبنای اولیه تمامی ارکان دیگر بازی است و اهمیت آن با توجه به پیشرفت مداوم این علم روز به روز بیشتر می شود. بسیاری از مربیان اینک با تکه بر آمادگی های جسمانی نقاط ضعف تیم خود را در دیگر زمینه ها می پوشانند یا به حداقل می رسانند.

برای پیشرفت در در این زمینه ، تمرینات و متدهای استاندارد فراوانی عرضه شده که البته نیازمند درک عمیق برای تطابق آن با شرایط هر تیم میباشند. آمادگی جسمانی در واقع پرورش سیستمهای انرژی بدن انسان در راستای ورزش مورد نظر است. این سیستمها عبارتند از
• سیستم هوازی (Aerobic)
• سیستم غیر هوازی (Anaerobic)

سیستم غیر هوازی در دو بخش غیرلاکتیکی (Alactic) و لاکتیکی (Lactic) که طبقه بندی میشود که دارای زیر مجموعه های خود می باشند.

ایده های آمادگی جسمانی در یکی از موارد سه گانه زیر صورت می گیرد
1. استقامت
2. قدرت
3. سرعت
موارد فوق زیر مجموعه هایی را دارا می باشند برای مثال استقامت در سرعت و استقامت در قدرت و قدرت انفجاری

آمادگی روانی: آمادگی روانی از جمله مواردی است که اخیرا در ورزش فوتبال دارای جنبه حیاتی شده است. در ادوار گذشته استفاده از ابزارهای روانی محدود به تجربیات و استعدادهای انفرادی مربیان می گردید. امروزه این اصل از فوتبال به یکی از موارد اساسی در فوتبال تبدیل شده و مربیان برای آشنایی بیشتر به این علم به سمینارها و کلاسهای مختلفی رجوع می کنند. همچنین بسیاری از تیمها با استفاده از متخصصین این علم در مادر فنی خود سعی می کنند تا حداکثر استفاده از این رکن اساسی را ببرنند. علی رغم پیشرفتهای حاصله در روانشناسی ورزشی در سالهای اخیر ، تماس مستقیم روانشناسان با ورزشکاران بصورت مستقیم مورد مناقشه فرئانی میان مربیان و اهالی ورزشی است. بسیاری از مربیان ترجیح می دهند که از متخصصین این علم بعنوان مشاور در تیمها استفاده کنند و از تماس مستقیم آنان با ورزشکاران به دلیل تجربیات ناموفق فراوان اجتناب ورزند.

آماده سازی روانی در هر تیم دارای شاخه های گسترده ای است که معمولا از زمان تمرینات پیش از فصل آغاز میگردد و تا پایان فصل ادامه می یابد. این سازماندهی معمولا از تدوین اهداف آغاز و با تدیون برنامه ها انفرادی و جمعی تا پایان فصل ادامه می یابد.

طبقه بندی مربیان
مربیان فوتبال بر مبنای تاکید و تمایل به یکی از چهار رکن اساسی در فوتبال طبقه بندی میشوند. بدیهی است که هر مربی برای موفقیت نیازمند آگاهی کافی از تمامی چهار رکن آمادگی در فوتبال می باشد لیکن هر مربی بر مبنای تجربیات و تمایلات شخصی ناخودآگاه به یکی از آن چهار رکن تمایل بیشتری دارد. بر این مبنا طبقه بندی مربیان شکل می گیرد. برای مثال مربی ای مانند مورینیو در زمره مربیان تاکتیکی ، اسکولاری مربی روانشناس ، کلینزمن مربی امادگی جسمانی و تله سانتای فقید تکنیکی برآورد می شوند.
این طبقه بندی به بسیاری از تیمها کمک می کند تا مربیان مورد نظر خود را برمبنای نیاز و فلسفه بازی خود انتخاب نمایند.

 نویسنده: هومن افاضلی منبع:سایت وحید هاشمیان


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 86/8/30 و ساعت 9:53 صبح | نظرات دیگران()

 

 آشنایی با سیستم(1-3-2-4)
(منبع مقاله:سایت استاد جلالی)

بکار گیری سیستم ها از این جهت برای تیمها موثراست که میتواند در جهت پوشاندن نقایص فردی بازیکنان و همچنین در چیدمان تیم طوری کمک کننده باشد که نقاط قوت وضعف چنان در هم ادغام شوند که برآیند آن بتواند تیم خوبی را پدید آورد.  
بنابراین انتخاب سیستم از طریق مطالعه و شناخت ضعفها وتواناییهای فردی/تیمی ویکسری عوامل دیگرکه تنهابه ان اشاره ای خواهیم داشت بستگی دارد:
سیستم و آرایش تیمی بستگی دارد به:
(1):دیدگاه باشگاه نسبت به فوتبال.
(2):دیدگاه مدیران باشگاه نسبت به فوتبال.
(3):کیفیت بازیکنان(شناخت تواناییها و نقاط ضعف)                    (4):در نظر گرفتن کیفیت حریفان   
(5):کیفیت تیم خودی و مقایسه ان با حریفان(در چه سطحی نسبت به حریفان قرار داریم) 
(6):نوع مسابقه(در زمین خودمان-در زمین حریف- فینال یا .....)
(7): وضعیت و لحظاتی که در مسابقه پیش می آید.
(8):اوضاع و شرایطی که بر تیم حاکم است. (مصدومیت-یار اخراجی – شرایط آب و هوا و زمین و .......)
فرانسویها در اواخر سال(1994) و بعد از جلسات متوالی کارشناسی سیستم(1-3-2-4) را برای فوتبال ملی خود طراحی کردند. شاید دو سال بعد بود که هلند یها و سپس پرتقالیها به این روش بازی روی آوردند ولی آنها تنها در شش پست بازی در این سیستم با فرانسویها اشتراک نظر داشتند و در خصوص شرح  وظایف و حتی نوع جاگیری چهار پست دیگر با یکدیگر اختلاف نظر زیادی داشتند. ما در این مقاله سعی می کنیم ابتدا شما را با سیستم 1-3-2-4 با شیوه بازی فرانسویها آشنا کرده سپس تفاوت انرا با شیوه بازی هلند یها بررسی می کنیم.

ادامه این مقاله را در اینجا بخوانید...

 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 86/8/30 و ساعت 9:39 صبح | نظرات دیگران()

 

سیر صعودی و تکاملی توپ های فوتبال(از 1970 تا 2006) 


 نوشته شده توسط سرمربی در سه شنبه 86/8/29 و ساعت 9:34 صبح | نظرات دیگران()

تیم فوتبال مرصاد

جزوه آموزشی-شماره یک

آموزش فوتبال پله
مطالب کلی فوتبال

*همیشه در بازی باقی بمانید . به طرف قسمتی از زمین که افراد شما قرار دارند حرکت کنید . 
*اگر در هنگام حمله توپ را از دست دادید ناظر بر وقوع صحنه های بعدی نباشید بلکه با به ستوه درآوردن حریف دوباره بر توپ مسلط شوید . اولین خط دفاعی تیم را خط فوروارد تشکیل می دهد .  
فوتبال بازی گروهی است . هیچ کس نمی تواند به تنهایی بازی کند . موفقیت تیم به اتحاد افراد بستگی دارد . 11 بازیکن البته به غیر از جانشینان در هر یک از تیم ها شرکت می کنند . 
*قوانین مسابقه را مطالعه کنید . آشنایی با قوانین موجب می شود که از اجرا یا تماشای مسابقات لذت بیشتری ببرید .  
*همیشه برای مسئولین مسابقه ، داور و افراد نزدیک خطوط کناری احترام قائل شوید . داوران نیز مانند تمام افراد بشر مرتکب اشتباه می شوند زیرا مشاهده تمام صحنه های مسابقه آسان نیست . تصمیمات داور را بپذیرید . وقت خود را با جر و بحث های بیهوده تلف نکنید .  
*همیشه به بازی عادلانه در مقابل حریف بپردازید و هرگز به طور عمدی بر روی بازیکنی خطا نکنید .  
*سیگار کشیدن و نوشیدن نه تنها به ورزشکار هیچ کمکی نمی کند بلکه دارای اثرات منفی نیز می باشند .  
*در ورزش فوتبال بزرگترین سرمایه بازیکن بدن اوست . از آن مراقبت کنید . قبل از اجرای مسابقه به استراحت بپردازید و خود را با کارهای بیهوده خسته نکنید . حداقل هشت ساعت در شبانه روز استراحت کنید . پس از تمرینات نیز به خانه رفته و کمی استراحت کنید .  
*قبل از اینکه بازیکن خوبی شوید باید یک ورزشکار خوب باشید . قرار داشتن در وضع فیزیکی خوب یکی از مراحل ضروری فوتبال است . به فعالیت های فیزیکی مختلف نظیر قدم زدن ، دویدن ، پریدن و ورزش هایی در جهت تقویت بازوان ، عضلات و شکم بپردازید . برای حفظ تناسب اندام با مربی خود مشورت کنید . در این مورد تمرینات متعددی وجود دارند و می توانید از میان آنها روش مورد علاقه خود را انتخاب کنید .  
*رژیم متعادل کننده و مقوی را انتخاب کنید . غذای شما باید دارای مواد مغذی باشد .  
*قبل از شروع تمرینات کمی دویده ، پرش انجام داده و عضلات و پاهای خود را قوی و آماده نگاه دارید . دستگاه بدن انسان مانند یک ماشین است . اگر قبل از شروع تمرینات به گرم کردن خود بپردازید احتمال انقباض عضلات را کاهش می دهید . پس از گرم کردن از نظر فیزیکی و مغزی آمادگی بیشتری برای ارائه یک مسابقه خوب خواهید داشت .  
*قبل از اینکه به تمرینات سخت فیزیکی بپردازید برای آزمایشات نزد پزشک بروید .  
*اگر دچار صدمه و آسیب شدید حتما به مربی و اولیاء خود اطلاع دهید . هیچ گونه زخم و جراحت حتی کوچک را مخفی نکنید .  
*پس از اجرای مسابقه لباس گرم بپوشید . اگر پس از آن بدن شما سرد بود به اجرای تمرینات بیشتری بپردازید .  
*پس از پایان مسابقه با آب گرم استحمام کنید و با یک حوله زبر ناحیه سر و گردن را خشک کنید . همان طوری که یک نوازنده پیانو از دست های خود مراقبت می کند شما نیز از پاها چنین مراقبتی به عمل آورید .  
فوتبال بازی فردی نیست . تقریبا تمام بازیکنان تیم هر دو نقش مهاجم و مدافع را به عهده دارند . 


 نوشته شده توسط سرمربی در سه شنبه 86/8/29 و ساعت 9:10 صبح | نظرات دیگران()

قوانین بازی فوتبال:

 

به طور کلی قوانین و مقررات بین المللی مسابقات و بازی های فوتبال به 17 گروه تقسیم بندی شده که هریک از آنها نیز دارای بخش های مختلفی میباشد. برای هر بازیکن ضروری است که این قوانین را دانسته و از آنها پیروی کند:

1-    زمین بازی2- توپ3- تعداد بازیکنان4- لوازم و وسایل بازیکنان5- داور6- کمک داور7- وقت بازی8- شروع بازی9- توپ در خارج و داخل بازی10- روش امتیاز دادن11- آفساید

12- خطاهای 9گانه13- شروع بازی پس از فول ها14-ضربه پنالتی15- اوت انداختن16- ضربه گلر17- ضربه کرنر

1- زمین بازی:

زمین بازی فوتبال مربع مستطیل بوده و ابعاد آن در شکل مشخص شده است

طول زمین: حداکثر 120 متر ـ حداقل 95 متر شعاع دایره: 15/9 متر عرض زمین: حداکثر 95 متر ـ حداقل 64 متر

فاصله پنالتی از خط دروازه: 11 متر فاصله بین دو تیردروازه: 32/7 متر قطر خطوط اطراف و داخل زمین: 12 سانتی متر ارتفاع دروازه: 44/2 متر

2-    توپ فوتبال:

توپ فوتبال باید کاملاً کروی بوده، جنس آن از چرم و سایر جنس هایی باشد که صدمه ای به بازیکنان نزند.

3-    تعداد بازیکنان:

تعداد بازیکنان هر تیم در شروع بازی یازده نفر است که مسلماً یکی از آنها دروزاه بان بوده و هر تیم میتواند در طی بازی حداکثر سه بازیکن تعویض نماید.

4-    وسایل بازیکنان:

هر بازیکن موظف است در موقع بازی از وسایلی استفاده کند که خطری برای خود و سایر بازیکنان نداشته باشد.

5-    داور:

برای قضاوت و اداره هر بازی یک نفر به عنوان داور تعیین میشود. نقش داور در زمین بازی اجرای کامل قوانین فوتبال است و تصمیماتش در مورد کلیه وقایع داخل زمین قاطع بوده و باید به مورد اجرا گذاشته شود.

6-    کمک داور:

در هر مسابقه دونفر به عنوان کمک داور انتخاب میشوند که وظایف آنها نشان دادن آفساید، منطقه زدن ضربه های کرنر و نشان دادن پرتاب ها و توپ گل میباشد. اگر داور خطایی را ندیده باشد کمک داوران میتوانند پرچم را بلند کرده و وقتی که داور، بازی را متوقف کرد، نظر خود را به داور ابراز دارند.

7-    وقت بازی:

بازی فوتبال در دو زمان چهل و پنج دقیقه ای انجام میشود. وقت تلف شده هر نیمه بازی به آخر همان نیمه اضافه میشود. استراحت بین دو وقت بازی پنج دقیقه میباشد.

8-    شروع بازی:

در ابتدا داور در حضور نمایندگان (کاپیتان ها) دو تیم بوسیله چرخش سکه قرعه کشی کرده و به برنده اجازه میدهد زمین یا توپ را برای خود انتخاب کند.

9-    توپ در داخل و خارج زمین بازی:

توپ هایی که از خط های عرضی و یا طولی زمین بازی چه از روی هوا و چه زمین خارج شود و یا چنانچه بازی توسط داور قطع گردد، توپ خارج از بازی محسوب میگردد. و در بقیه موارد تا پایان مسابقه توپ در جریان بازی میباشد.

10- طریقه و نحوه امتیاز دادن: طبق قانون، گل موقعی به حساب می آید که تمام توپ از روی خط دروازه به درون دروازه خارج شده و هر تیم که گل بیشتری زده باشد برنده محسوب میشود.

11- آفساید: در صورتی که بازیکن در آفساید قرار دارد که وقتی توپ توسط بازیکن تیمش زده میشود او نزدیکتر از توپ به خط دروازه تیم مقابل میباشد.

12- خطاهای ده گانه:

1- لگدزدن به حریف و یا اقدام به آن2- پشت پا زدن به حریف3- پریدن روی حریف4- تنه زدن به حریف5- زدن حریف و یا اقدام به آن6- هل دادن حریف

7- در زمان تکل زدن، قبل از برخورد با توپ، با بازیکن مقابل برخورد نماید. 8- تف انداختن به حریف9- گرفتن حریف10- توپ را عمداً با دست بزند. 13- ضربه های آزاد

1- ضربه آزاد مستقیم: در صورتیکه ضربه، مستقیماً وارد دروازه شود گل محسوب میگردد.

2- ضربه آزاد غیرمستقیم: در این ضربه توپ باید با بازیکن دیگری تماس حاصل نماید تا ضربه کامل گردد.

14- ضربه پنالتی:

ضربه پنالتی از روی نقطه پنالتی زده میشود. در موقع زدن ضربه، بازیکنان باید فاصله 5/9 متر را حفظ کنند و فقط بازیکنی که ضربه را میزند در محوطه جریمه قرار میگیرد و او بایستی ضربه را به جلو زده و نمیتواند دوبار با توپ بازی کند

15- پرتاب توپ از اوت: هنگامیکه توپ از خطط طولی زمین بگذرد، توپ خارج از بازی محسوب شده و باید به وسیله بازیکن  تیم مقابل اوت پرتاب گردد.

16- ضربه دروازه:

زمانیکه توپ به وسیله بازیکنان حمله از خط عرضی(دروازه) به استثنای فاصله دوتیر دروازه بگذرد برای آغاز مجدد بازی یکی از بازیکنان مدافع توپ را درون محوطه جریمه کاشته و مستقیماً به داخل زمین می زند. در این حالت دروازه بان نمیتواند توپ را داخل محوطه جریمه بگیرد و برای شروع بازی بای ضربه از محوطه جریمه خارج شده باشد.

17- ضربه کرنر:

چنانچه تمام توپ تسط بازیکنان مدافع از خط عرضی زمین بگذرد به تیم مقابل یک ضربه کرنر داده میشود. ضربه کرنر از گوشه زمین و نزدیک پرچم زده میشود و در موقع زدن ضربه مدافعین باید فاصله 5/9 متر را رعایت کنند.


 نوشته شده توسط سرمربی در سه شنبه 86/8/29 و ساعت 9:6 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اعلام نشانی های اینترنتی باشگاه
غایبان بزرگ جام جهانی 2010
ورزشگاه های جام جهانی
گروه بندی جام جهانی
اخبار جام جهانی 1
مفتیوهابی: فوتبال حراماست مگر با ?? شرط!
ویژه یورو 2008
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا