سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پندها چه بسیار است و پند گرفتن چه اندک به شمار . [نهج البلاغه]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

گروه بندی مسابقات یورو 2008

در نظرسنجی تیم قهرمان یورو 2008 شرکت نمایید.


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 87/3/22 و ساعت 11:31 صبح | نظرات دیگران()

سایت رسمی مسابقات یورو 2008


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 87/3/22 و ساعت 11:28 صبح | نظرات دیگران()

ترانه‌ها و همهمه‌های فوتبالی
دانشنامه آنلاین ویکی‌پدیا یک صفحه جالب در مورد سرودها و همهمه‌های تماشاگران فوتبال Football chant دارد. در این صفحه مثال‌های متنوعی در مورد این زمزمه‌ها آورده شده. مثلا در مورد مشهورترین همهمه فوتبالی در سطح دنیا یعنی «اوله ، اوله» Olé, Olé می‌خوانیم :
«اوله ، اوله» ، عبارتی است که تماشگران گاوبازی‌ بعد از اینکه گاوباز با شنل قرمز خود ، گاو را گیر می‌اندازد ، با صدای بلند می‌خوانند. این همهمه در اروپا و به خصوص در کشورهای اسپانیا و ایتالیا و نیز در آمریکای لاتین رایج است. در فرانسه و پرتقال البته این عبارت به صورت allez, allez تلفظ می‌شود.
معمولا این عبارت وقتی زمزمه می‌شود که تیم محبوب تماشگران بازی را برده و پاس‌های دقیقی بین اعضای تیم رد و بدل می‌شود. این همهمه در جریان کنسرت‌های «پینک فلوید» هم به گوش می‌رسد.

سایت soccerclips منبع خوبی برای پیدا کردن ترانه‌های فوتبالی است ، در این سایت 2766 ترانه فوتبالی را می‌توانید پیدا کنید و در صورت تمایل دانلود کنید. البته این سایت بخش‌های جالب دیگری هم دارد : ویدئوی گل‌های زیبای فوتبال ، کاغذدیواری‌های فوتبالی ، کلیپ‌های تبلیغاتی زیبای فوتبال ، کلیپ‌های بازیکنان مشهور فوتبال و ...

سایت football chants کلکسیون بزرگ کری‌های فوتبال است. برای مثال در این سایت تنها برای تیم منچستریونایتد 564 کری و همهمه فوتبالی پیدا می‌شود.

در سایت red11.org می‌توانید به ترانه‌هایی که در مورد منچستریونایتد گفته شده گوش کنید.

سایت فوتبالی خوب دیگر سایت football clips است که مملو از انواع ویدئوهای جالب است.

سایت soccer commercials هم مجموعه کاملی است از آگهی‌های تبلیغاتی فوتبالی. شما در این سایت‌های آگهی‌های فوتبالی شرکت‌هایی مانند نایک ، ریباک ، ادیداس ، پپسی ، کوکاکولا را می‌توانید دانلود کنید.

البته یوتیوب هم منبع خوبی برای پیدا کردن ویدئوهای فوتبالی است و مثل همیشه در این سایت می‌شود ویدئوهای کمیابی پیدا کرد.

منبع:سایت یک پزشک


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 87/2/4 و ساعت 3:16 عصر | نظرات دیگران()

فهرست مردان گل تاریخ لیگ فوتبال ایران

از ابتدای تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی لیگ باشگاه‌های فوتبال در کشورمان مردان ذیل توانسته‌اند به عنوان آقای گلی این رقابتها دست پیدا کنند که در این میان غلامحسین مظلومی و غلامرضا عنایتی هرکدام با کسب سه عنوان آقای گلی به رکورد قابل توجهی دست پیدا کردند. این دو مهاجم با پیراهن تیم استقلال تهران به این افتخارات دست پیدا کرده اند.

مردان گل ادوار مختلف لیگهای باشگاه‌های ایران بدین شرح هستند:

غلامحسین مظلومی 3 بار، غلامرضا عنایتی 3 بار،

حسین کلانی 2 بار، عزیز اسپندار 2 بار، فرشاد پیوس 2 بار،

صفر ایرانپاک، اصغرشرفی، ناصر نورایی، محمد احمدزاده، جمشید شاه محمدی، عباس سیمکانی، محمد مومنی، اصغر مدیرروستا، حسین خطیبی، کوروش برمک، عبدالجلیل گل چشمه، مهند المهدی، علی سامره، غلامرضا صاحبی، ادموند بزیک و علی دایی هر کدام یکدوره آقای گل شدند.

منبع:شریف نیوز


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 87/2/4 و ساعت 3:8 عصر | نظرات دیگران()

 

مقام معظم رهبری:

فوتبال ورزش خوبی است که در آن هنرمندی ، چابکی ، حرکت هماهنگ دسته جمعی وهمکاری ملاک عمل است.


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 87/2/4 و ساعت 3:6 عصر | نظرات دیگران()

خداحافظ فوتبال!

وقتی شنیدند که مهندس به معمار گفت :" فردا بگو کامیونها ماسه و آجرها رو بیارن " هیچ کدوم حرفی نزدند و تا ساعتها بعد از رفتن بلدوزر نشستند و با حسرت به زمینی نگاه کردند که شاید دیگه نتونند حتی یه بار دیگه توش فوتبال بازی کنند. انگار یکیشون زیر لب گفت:" خدا کنه فردا ماشینها پنچر بشن تا یه دست دیگه گل کوچیک بزنیم...

منبع:http://www.foto.ir


 نوشته شده توسط سرمربی در چهارشنبه 87/2/4 و ساعت 3:3 عصر | نظرات دیگران()

فیزیک فوتبال-2

رانش توپ فوتبال
اگرچه اندازه گیریهای دقیقی در زمینه آئرودینامیک کره های صاف انجام شده اما نتایج یکسانی برای توپهای فوتبال بدست نیامده است. حال چگونه میتوان دریافت که یک توپ فوتبال چطور رفتار میکند؟ اولین راهنما ، اندازه گیریهای بعمل آمده روی کره های ناصاف همانند توپ گلف بود. آنها یک افت ناگهانی در ضریب رانش را نشان میدهند اما گودیهای روی توپ گلف موجب میشوند تا این افت در سرعتهای خیلی پایین تری نسبت به آنچه برای کره صاف بدست آمده اتفاق افتد. حال سطح توپ فوتبال صاف است یا خشن؟ بازیکنانی که هم با یک توپ پلاستیکی صاف و هم با یک توپ مناسب چند تکه بازی کرده اند میدانند که این توپها رفتار متفاوتی از یکدیگر نشان میدهند. پرواز یک توپ فوتبال خوب بطور چشمگیری قابل اعتمادتر است.چرا چنین است؟ آشکارترین تفاوت میان دو نوع توپ عبارتست از بریدگیهای سطح یک توپ فوتبال که درفواصل میان تکه های بهم دوخته شده وجود دارند.دوختن نوعی دندانه دندانه شدن را در سطح بوجود میآورد که برای نمونه 2 میلیمتر عمق دارند. این ناصافی در سطح در حدود ضخامت اندازه گیری شده برای لایه مرزی است. احتمالا تکه دوزی موجب ایجاد یک ناپایداری در لایه مرزی شده و مخلوط شدن را آغاز میکند که خود موجب تاخیر در جداسازی گشته و رانش را کاهش میدهد . یک بازی فوتبال تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر نیروی رانشی است. اگر هیچ رانش هوا وجود نداشت ضربات دروازه بان – که اغلب به پشت دایره مرکزی میرسد -در جمعیت نقطه مقابل زمین فرود میآمد. از آنجا که کوتاهی مسیر پرواز بخشی از تجربیات ما است ، لذا آنرا دربست قبول میکنیم. اثرهوا درهنگام باد بیشتر مشخص میگردد. برخی از دروازه بانان حتی موفق شده اند با ضربه ای ازمقابل دروازه خود گل به ثمر برسانند ضمن قدردانی از بادی که موجب شده تا توپ به پشت دروازهبان حریف که از خط خود جلوتر آمده است بیافتد. در مقابل، بادی که سرعتی برابر 65 کیلومتر بر ساعت دارد قادر است تا سرعت یک شوت به سمت دروازه را در حین پرواز به حد کافی کم کند به نحوی که پس از برخورد با زمین به سمت عقب حرکت نماید.


 نوشته شده توسط سرمربی در سه شنبه 87/1/13 و ساعت 5:40 عصر | نظرات دیگران()

فیزیک فوتبال-1

فوتبال مردمی ترین ورزش جهان است. علیرغم چنین علاقه ای ، توجه اندک به جنبه های علمی بازی چشمگیر است. برای نمونه گلف و کریکت مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند. اما برای یک فیزیکدان، مکانیک و آئرودینامک فوتبال پهنه وسیعی از سئوالات جالب رافراهم میآورد.هنگامی که موضوع فیزیک فوتبال پیش میآید اغلب صحبت بر سر خط سیر منحنی توپ فوتبال است. برای مثال در طول برگزاری جام جهانی 1974 بینندگان تلویزیون از مشاهده ضربه موزی شکل غیر منتظره بازیکن برزیلی " روبرتو ریولینو" به شگفت آمدند. از آن هنگام توانایی منحرف کردن مسیر توپ به عنوان یکی از مهارتهای بازی به حساب میآید.اما بینندگان هرگز از مشاهده یک ضربه ماهرانه قوس دار خسته نمی شوند. در سال 1997 طرفداران فوتبال درسراسر دنیا با مشاهده شوت قوس دار کا ملا ویژه ای که توسط یک بازیکن برزیلی دیگر – روبرتو کارلوس- دربازی مقابل فرانسه نواخته شد، هیپنوتیزم شدند. ضربه او که یک شوت آزاد از فاصله 30 متری دروازه حریف بود قبل از آنکه قوس برداشته و در گوشه دروازه فرانسه فرود آید، دیوار دفاعی آنها را با فاصله حداقل 1 متر دور زد.بیشتر فیزیکدانان میدانند که خط سیر منحنی توپ بخاطراثری بنام اثر مگنوس است، اما تا حدی در تشریح آن نامطمئن بوده و توضیحات ساده ای که انتشار مییابد اغلب گمراه کننده است. قبل از درنظر گرفتن مسیرمنحنی توپ اجازه دهید با مسئله ساده تری یعنی جهش توپ شروع کنیم. این موضوع باز هم بطور ضمنی به جام جهانی اشاره دارد. چه کسی میتواند گل سوم و بحث برانگیز گئوف هورست را در پیروزی 4 بر 2انگلستان در مقابل آلمان غربی در جام جهانی 1966فراموش کند؟ شوت هورست از روی تیرک عمودی به داخل گل و سپس به بیرون پرید و در نهایت توسط یک مدافع آلمانی برگشت داده شد. چگونه چنین چیزی ممکن است اتفاق بیافتد ؟


 نوشته شده توسط سرمربی در سه شنبه 87/1/13 و ساعت 5:38 عصر | نظرات دیگران()

میلیاردرهای دنیای فوتبال
شادی آذری
طرفداران باشگاه فوتبال لیورپول پس از آنکه صاحبان ثروتمند و آمریکایی این باشگاه وامی سنگین به نام باشگاه گرفتند، بسیار سرخورده شدند. این باشگاه مجبور خواهد بود آن قدر در زمین بازی خوبی از خود نشان دهد تا بتوانند اقساط سنگین این وام را با بهره زیادش پرداخت کند. بنا بر برآوردها این اقساط سالانه بالغ بر 30میلیون پوند معادل 3/59میلیون دلار آمریکا خواهد بود. 

حامیان تیم لیورپول می‌گویند صاحبان این باشگاه جورج ژیلت و تام هیکس فشار خطرناکی را برآینده این تیم تحمیل کرده‌اند. هم‌اکنون آنها دست به دست هم داده‌اند تا تشکیلاتی را برای خرید سهام این باشگاه به شدت مقروض تاسیس کنند.
اما مسلم است که نمی‌توان روی هواخواهان سایر تیم‌هایی که صاحبان باشگاه‌هایشان ثروتمندند در کمک‌رسانی به این باشگاه حساب کرد. در عوض تیم‌هایی که صاحبان باشگاه‌شان میلیاردر هستند و به سرمایه‌گذاری اشتیاق دارند، می‌توانند به عنوان نیروی پرتوانی در این جریان ظاهر شوند.
برجسته‌ترین مثال در این مورد باشگاه چلسی و مالک آن رومن آبراموویچ است. این روس، غول خرید و فروش کالاها است. با خرید این تیم در سال 2003 بیش از یک‌میلیارد دلار در این باشگاه سرمایه‌گذاری کرد. او با گشاده‌دستی سعی در جذب استعدادهای کم‌نظیر دارد، تجهیزات آموزشی در سطح جهانی برای باشگاه فراهم کرده است و به این ترتیب اجازه داده است آن قدر آزمون و خطا را تجربه کند تا در نهایت در رتبه‌بندی‌ها سیر صعودی را طی نماید.
این سیاست آبراموویچ موثر افتاد. در سال 2005، این باشگاه تاسیس شده در لندن برای اولین بار پس از سال 1955 برنده لیگ برتر شد. سپس توانست این پیروزی را در سال 2006 نیز تکرار کند و یکی از تهدید‌کنندگان جدی پیروزی مجدد در سال جاری است. طی 25بازی در فصل جاری چلسی توانسته است، جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.
به راستی چه چیزی موجب افتراق آبراموویچ از ژیلت و هیکس می‌شود؟ یک مساله این است که مالکان لیورپول ثروتمندند، اما مالک چلسی ابرثروتمند است. وقتی فوربس در ماه مارس سال 2007 ارزش دارایی‌ میلیاردرهای جهان را برآورد کرد، معلوم شد که آبراموویچ دارای ثروتی بالغ بر 7/18میلیارد دلار است و شانزدهمین ثروتمند جهان است. در حالی که مجموع دارایی‌های هیکس و ژیلت تنها کسری از دارایی‌های آبراموویچ است.
اما موضوع دومی که موجب تفاوت آبراموویچ با ژیلت و هیکس می‌شود، علاقه او به خرج کردن است. آبراموویچ یک طرفدار صادق و با شرافت برای تیم چلسی است و مدام برای آن پول خرج می‌کند. او با این کار امید موفقیت را در تیم روزافزون می‌کند. وی معتقد است این یک سرمایه‌گذاری است که در آینده سودش را دریافت می‌کند. از سوی دیگر ژیلت و هیکس از مالکان قدیمی تیم‌های ورزشی هستند که تاریخچه‌ای مملو از برداشت پول از تیم‌هایشان را در سوابق کاری‌شان رقم زده‌اند. ژیلت در سال 2006 از یک باشگاه هاکی 72میلیون دلار مطالبه کرد.
فرمول پیروزی یک مالک موفق باشگاه که به خرج کردن و سرمایه‌گذاری علاقه‌مند است در یک باشگاه دیگر لندن نیز قابل مشاهده است. سال گذشته پنجمین ثروتمند جهان، لاکشمی میتال، بخشی از سهام باشگاه پارک رنجرز را خرید. این تیم در لیگ دسته دومی انگلستان بازی می‌کند. لاکشمی میتال با این اقدام شریک دوست میلیاردرش که غول مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک نیز هست؛ یعنی برنارد اکسلستون شد. مجموع دارایی این جفت ثروتمند بالغ‌بر 6/54میلیارد دلار است.
مالکان ثروتمند باشگاه‌ها اهداف بزرگی برای خود ترسیم کرده‌اند. مالک دیگر این باشگاه به نام فلاویو بریاتور که ثروت خود را از مسابقات اتومبیلرانی به دست آورده است به یک روزنامه انگلیسی گفته است: «برنامه ما این است که ظرف سه سال به لیگ برتر برسیم و من می‌خواهم ظرف چهار سال در لیگ برتر اروپا حاضر شویم.» این مالکان پولدار به زودی قدرت خود را در لیگ‌های عمده فوتبال آمریکا نیز به نمایش خواهند گذاشت. حداقل پنج باشگاه آمریکال دارای صاحبان میلیاردر هستند.
فیلیپ آنشوتز که مالک گروه آئگ (AEG) است، اداره تیم‌های لس‌آنجلس گلکسی و هوستون داینامو را بر عهده دارد. فعال بخش املاک و مستغلات، استن کروئنکه صاحب تیم کلورادو رپیدز است. رابرت کرافت صاحب شرکت ان‌اف‌ال پاتریوتز، اداره تیم نیوانگلند رولوشن را بر عهده دارد و قرار است پائول آلن از شرکت مایکروسافت در سال 2009 تیم جدید سیاتل را از آن خود کند.
پیش از این یک قانون حداکثر دستمزد در آمریکا وجود داشت که مالکان ثروتمند را از به نمایش گذاشتن ثروتشان بازمی‌داشت، اما این روند با قانونی که در لیگ در سال 2007 وضع شد و به «قانون بکام» شهرت یافت، تغییر کرد. براساس قانون جدید هر باشگاه می‌تواند یک بازیکن داشته باشد که تنها کسری از دستمزدش با حداکثر دستمزدها مطابقت کند. بنابراین چنین قانونی به آنشولتز اجازه داد فوق ستاره‌ای چون دیوید بکام را با قرارداد پنج ساله 250میلیون دلاری به تیم لس‌آنجلس گلکسی آورد.
البته دیوید بک  ام پا به سن گذاشته است و نمی‌تواند به تنهایی لس‌آنجلس گلکسی را به موفقیت برساند، اما این باشگاه پولدار قصد قطع همکاری با او را ندارد. شرکت AEG با تیم‌ها وارد مذاکره شده است تا خواستار استثناهای بیشتری در پرداخت دستمزدها شوند و یک روزنامه پرتغالی ماه گذشته نوشته بود که این گروه سرگرم مذاکره با بهترین بازیکن جهان در سال گذشته یعنی لوییس فیگو هستند. با ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان در این جا  آشنا شوید.

                                                                                                                                           منبع: دنیای اقتصاد


 نوشته شده توسط سرمربی در سه شنبه 87/1/13 و ساعت 5:36 عصر | نظرات دیگران()

بازی فوتبال برای سلامت روحی مردان مفید است
بر اساس یافته‌های پژوهشگران، بازی کردن در یک تیم فوتبال می‌تواند به مردان کمک کند تا در زندگی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و با شور و شوق بیشتری زندگی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی ،این پژوهش جدید که در دانشگاه ناتینگهام انجام شده نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند در آن دسته از مردان که از مشکلاتی مانند افسردگی رنج می‌برند، باعث بهتر شدن وضعیت سلامت روحی شود.
این پژوهش با زیر نظر گرفتن بیش از  ??? مرد که در شمال غرب انگلستان در تیمهای لیگ بازی می‌کنند، انجام شد.
آلن پرینگل پژوهشگر ارشد گفت یکی از فواید بازی مداوم فوتبال، دوستی‌هایی است که مردان با هم تیمی‌های خود دارند.
وی افزود: افسردگی باعث سستی و انزوا در مردم می‌شود، اما کسانی که بطور معمول تمایلی به خروج از خانه ندارند، به فوتبال علاقه دارند.
این پژوهشگر معتقد است فوتبال نقش یک روان درمانی نامحسوس را ایفا می‌کند ، و بسیاری از مردانی که در این پژوهش شرکت داشته اند، از اعتماد به نفسی که از همکاری با تیم خود و مقابله با رقبا بدست آورده اند، سخن گفته اند  ?? درصد این افراد احساس می‌کنند از زمانی که به یک تیم پیوسته‌اند شرایط سلامت روحی آنها بهتر شده است و بیش از  ?? درصد آنها گفه‌اند که اکنون بیش از پیش به آینده امیدوارند.
آلسون کری سخنگوی موسسه خیریه مایند که در زمینه ارتقاء سلامت روحی در انگلستان فعالیت می‌کند، نیز در تایید شواهد به دست آمده گفت: اگر خسته و نا امید هستید، ورزش و تمرین در خارج از خانه راهی عالی برای تقویت سلامت روحی است.
                                                                                                                                              منبع:سلامت نیوز


 نوشته شده توسط سرمربی در دوشنبه 87/1/12 و ساعت 12:47 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اعلام نشانی های اینترنتی باشگاه
غایبان بزرگ جام جهانی 2010
ورزشگاه های جام جهانی
گروه بندی جام جهانی
اخبار جام جهانی 1
مفتیوهابی: فوتبال حراماست مگر با ?? شرط!
ویژه یورو 2008
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا